Ressenya de Scratch Programming for Teens de Jerry Lee Ford Jr. (C ENGAGE Learning)
En la línia encetada ja fa unes setmanes, hem seguit fent ressenyes de llibres sobre Scratch.
N'hem llegit l'edició de 2009. Es tracta d'una edició amb un aspecte fresc com el d'altres llibres que hem llegit d'aquesta editorial.
Els diferents conceptes s'hi exposen amb detall i s'hi fa una molt bona exposició dels diferents blocs d'Scratch amb abundants taules. El llibre s'enfoca a la construcció d'un conjunt d'activitats molt detallades que pràcticament asseguren l'èxit en l'execució de la mateixa.
L'enfocament que planteja és d'una algorísmica clàssica que fa molt d'èmfasi en les estructures repetitives i condicionals així com les variables i les operacions aritmètiques . En aquest sentit ens sembla poc orientat al ritme natural d'ús de Scratch per part dels infants.
És cert que s'hi fa una descripció exhaustiva dels diferents blocs en els primers capítols que permeten una visió general de les possibilitats i posteriorment es van introduint. Per exemple, en el capítol 4 s'hi introdueixen els conceptes relacionats amb els gràfics i l'animació i no és fins el capítol 10 que s'expliquen conceptes com "parlar" i "pensar" que permeten l'explicació d'una història als usuaris.
En conclusió, es tracta d'un llibre interessant per aprendre a programar però que pel seu enfocament el fa poc adequat per a fomentar els aspectes de la creativitat més pròpis d'Scratch.
N'hem llegit l'edició de 2009. Es tracta d'una edició amb un aspecte fresc com el d'altres llibres que hem llegit d'aquesta editorial.
Els diferents conceptes s'hi exposen amb detall i s'hi fa una molt bona exposició dels diferents blocs d'Scratch amb abundants taules. El llibre s'enfoca a la construcció d'un conjunt d'activitats molt detallades que pràcticament asseguren l'èxit en l'execució de la mateixa.
L'enfocament que planteja és d'una algorísmica clàssica que fa molt d'èmfasi en les estructures repetitives i condicionals així com les variables i les operacions aritmètiques . En aquest sentit ens sembla poc orientat al ritme natural d'ús de Scratch per part dels infants.
És cert que s'hi fa una descripció exhaustiva dels diferents blocs en els primers capítols que permeten una visió general de les possibilitats i posteriorment es van introduint. Per exemple, en el capítol 4 s'hi introdueixen els conceptes relacionats amb els gràfics i l'animació i no és fins el capítol 10 que s'expliquen conceptes com "parlar" i "pensar" que permeten l'explicació d'una història als usuaris.
En conclusió, es tracta d'un llibre interessant per aprendre a programar però que pel seu enfocament el fa poc adequat per a fomentar els aspectes de la creativitat més pròpis d'Scratch.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Etiquetes
Scratch
(5)
Enunciats d'activitats
(3)
Medi Social
(2)
llibre
(2)
ressenya
(2)
4t Primària
(1)
Cicle superior primària
(1)
Citilab Cornellà
(1)
ESO
(1)
Eva Sans
(1)
Física
(1)
Interacció amb el món real
(1)
Lego WeDo
(1)
Matemàtiques
(1)
S4A
(1)
Simulació
(1)
Vehicles
(1)
creatividad
(1)
il·lustració
(1)
magic pen
(1)
motor
(1)
sensor de so
(1)
Entrades populars
-
Amb en Tonny hem assistit a la trobada. Per a nosaltres ha estat una trobada molt positiva: Hem conegut professors i professores (poques ...
-
hemos comenzado con una nueva actividad exctrascolar en nuestro colegio de primaria. El objetivo es fomentar el interes en tecnologia, la cu...
-
La tercera sessión en nuestro cursillo parece identico al 2º. Los cambios son solo visibles para aquellos que se interesen en como se ha hec...
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada